Om os

Velkommen til DcH Brædstrup

Når man melder sig ind i DcH Brædstrup, siger man ikke bare ja til et godt fællesskab, men også til klubbens værdier;

Vores værdier i klubben

Man er med til, at få klubben til at blomstre
Vi skal alle hjælpe med, at få klubben til at være den bedste. Det er ikke et ansvar som ligger hos den ene mand, men hos os alle sammen. Det betyder, at for vi alle kan nyde, så skal vi også alle yde ; )

En god start for os alle er at tilbyde vores hjælp inden vi bliver spurgt.

Styrk dit fællesskab med klubben
Alle trænere og bestyrelsesmedlemmer arbejder frivilligt og ulønnet i klubben. Det betyder, at ingen bliver betalt for at udføre bestyrelsesarbejde eller være instruktør for fører og deres hunde, men gør det af glæden ved at se en glad hund og ejer.

Et nyt medlem kan være en ny træner eller bestyrelsesmedlem, som vi endnu ikke har mødt : )

Den gamle skole? – Nej tak
I DCH Brædstrup tolerer vi ikke fysisk afstraffelse af hunden, hvilket medfører øjeblikkelig bortvisning fra træningen. Herefter tages sagen op i bestyrelsen med fokus på begge parter, hundeføreren og træner, hvorefter der besluttes om medlemskab skal opsiges.

Der er plads for alle de 2-benede og 4-benede
Vi gør meget ud af, at der skal være plads til alle vores forskelligheder i klubben, men også de forskellige hundes forskelligheder. Ikke alle hunde kan lide hinanden, ligesom vi som mennesker heller ikke altid har kemi. Nogle gange er det ren tilvænning til andre hunde, eller for os mennesker til andre mennesker, og andre gange må vi acceptere, at vores hund bare ikke kan lide alle og at alle mennesker ikke fungere sammen ; )

Gensidig respekt for hinanden
Et ordsprog lyder; ”Du skal behandle andre som du selv vil behandles” og det går vi efter her i klubben. Vi skal tale pænt til hinanden og om hinanden – også selvom vi måske ikke er enig omkring alt. Det er vigtigt, at vi er positive, selv når hunden ikke hører efter, fordi vi alle vil det samme. Derfor er det også vigtigt, at vi i klubben har en åben kommunikation, og at vi ikke holder noget inde, som vi er utilfredse med og derfor tager problemerne i opløbet når de kommer, og ikke gør dem større end de er.
Eventuelle tvister tages op i bestyrelsen, hvis de ikke kan tages på tomandshånd.

Selv en gammel hund kan lære nye tricks
I klubben gør vi alt for at dygtiggøre os, så vi kan give vores hundefører kvalitet i deres træning, og vi er mere end glade for at formidle vores viden bedst muligt når vi bliver spurgt om noget.